BLG-projectweek: wat is goed onderwijs voor de toekomst?
In april vindt de tweede BLG-projectweek plaats. Op 11, 12 en 13 april volgen alle eerste- en tweedejaarsstudenten een interactief programma met workshops, lezingen en voorstellingen die aansluiten bij onderwerpen en thema’s binnen de brede leergemeenschap, zoals burgerschap, leefstijl, diversiteit en inclusie. De activiteiten in de projectweek dragen bij aan het zelfonderzoek van de studenten naar hun waarden en normen ten aanzien van goed onderwijs. Wat voor docent in opleiding ben ik en wat voor docent wil ik zijn?
11 april: droomproject Goed onderwijs voor de toekomst
Op dinsdag 11 april bouwen we met alle studenten en opleiders droomcafés in de IJsselhallen: in ‘werelden’ van bamboestokken vormen we beelden van hoe wij goed onderwijs voor ons zien. Welke concrete stappen gaan we zetten om als individu en groep aan onze droomwereld bij te dragen? Wat voor docenten willen we zijn? Alle eerste- en tweedejaarsstudenten en alle opleiders van Windesheim en de Opleidingsscholen bouwen en dromen deze dag samen. Stel je de kracht van 700 (toekomstige) docenten bij elkaar eens voor! Meer informatie over het droomproject lees je hier.
12 en 13 april: workshops en activiteiten
Op woensdag en donderdag volgen studenten workshops, bezoeken een voorstelling of gaan naar Beeld & Geluid. Ze hebben deze dagen keuze uit maar liefst 18 verschillende activiteiten met thema’s zoals genderdiversiteit, seksualiteit, hoogbegaafdheid en weerbaarheid. Benieuwd naar alle activiteiten op een rij? Die vind je in het programmaboekje.
Foto header: MeYouWeDo